Pagina 1 van de 12 1234567891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 119

Onderwerp: Ahadiths (Overleveringen) ...

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Ahadiths (Overleveringen) ...

salam alikoemwrahmatoe allhi wbrakteoh:

titel:Burenrechten

De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft ons gezegd: aa‚¬Å“De engel Djibriel heeft mij zoveel raadgevingen gegeven omtrent de buur dat ik dacht dat de buur een erfgenaam zou worden.aa‚¬?

Overlevering: Al-Buchaarie & Muslim
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)
    http://gekkerdiwissntmezirt.spaces.live.com

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Re: Ahadiths (Overleveringen) ...

Titel: Goedheid en zonde

An-Nawwaas ibnoe Samcaan overlevert dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: aa‚¬Å“Goedheid is het goede gedrag en de zonde is datgene wat onrust in jezelf opwekt en waar jij niet van houdt dat anderen ervan op de hoogte komen.aa‚¬?
    Overlevering: Muslim
    De Profeet صلى zei: \"De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw\".(Moesliem)

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Titel: Kiezen voor het eenvoudigste

Aïcha heeft overgeleverd: "Elke keer dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) tussen twee zaken mocht kiezen dan koos hij het eenvoudigste, mits daarmee geen zonde werd begaan. Als dat wel het geval is dan was hij de eerste die het vermeed. De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) nam nooit wraak voor zichzelf maar wel als de voorschriften van Allah, de Verhevene, werden overtreden."

Overlevering: Al-Buchaarie & Muslim

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Titel: het dragen van goud

Abdullah bin `Abbas (Moge Allah hem genadig zijn) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) een gouden ring in een man's hand zag . Hij (de Profeet) trok het weg, en wierp het weg, en zei: Als iemand van jullie (mannen) van plan is om naar de hel te gaan, laat hem dit in zijn hand zetten."

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Titel: Geduld

Anas verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) langs een graf kwam waar een vrouw zat te huilen, en zei: "Vrees Allah en wees geduldig." Zij zei tegen hem: "Ga van mij weg. Er is jou niet de ramp overkomen die mij is overkomen." De vrouw werd later verteld dat het de Profeet was geweest (waartegen zei gesproken had). Daarop ging zij naar de deur van de Profeet waar zij geen wachter trof. Ze zei: "Ik heb u niet herkend." Hij zei: "Geduld is alleen dat wat je doet op het moment van de eerste schok van het verdriet."

Overlevering: Al-Bucharie & Muslim

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Hadith Qudsi

Op gezag van Aboe Dharr al-Ghifari: van de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) is er onder de uitspraken een die hij van zijn Heer (De Verheerlijkte) heeft gehoord, Hij zei:
    aa‚¬Å“O Mijn dienaren, Ik heb mijzelf verboden te onderdrukken en Ik heb het jullie verboden, onderdruk elkander niet.
    O Mijn dienaren, jullie dwalen allen behalve diegene Ik geleid heb, zoek daarom Mijn leiding en Ik zal jullie leiden. O Mijn dienaren, jullie hebben allen honger, behalve die gene Ik gevoed heb, zoek daarom Mijn voedsel en ik zal jullie voeden.

O Mijn dienaren, jullie zijn allen naakt, behalve degene, die Ik gekleed heb, zoek daarom Mijn kleding en Ik zal jullie kleden. O mijn dienaren, jullie zondigen bij nacht en dag, en Ik vergeef alle zonden, zoek daarom Mijn vergiffenis en ik zal jullie vergeven.

O Mijn dienaren, jullie kunnen Mij niet kwetsen, want Ik ben onkwetsbaar en jullie kunnen Mijn gunsten niet van Me afnemen, en jullie kunnen Mij niet begunstigen.

O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo vroom waren als het hart van welke man van jullie dan ook, dan zou dit Mijn koninkrijk met niets vermeerderen.

O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo verdorven waren als het meest verdorven hart van welke man van jullie dan ook, het zal Mijn koninkrijk met niets verminderen.

O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, met elkaar zouden opstaan en Mij een verzoek zouden doen, en Ik iedereen zou geven waar hij om vroeg, dan zou dit niet verminderen wat Ik heb, niet meer dan een naald de zee vermindert als hij daar in wordt in gestoken.

O Mijn dienaren, het zijn Uw daden waarvoor Ik jullie verantwoordelijk stel en jullie vergoed, laat daarom degene, die het goede vindt, Allah prijzen. En laat degene, die iets anders vindt, dat niemand anders dan zichzelf verwijten.aa‚¬?

Overlevering: Muslim, Tiermiedie en Ibn Maadjah

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Titel: Afbeeldingen

Ibn 'Abbaas heeft overgeleverd dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het Vuur verblijven, en voor elke afbeelding die hij heeft gemaakt, zal er (ook) een ziel voor hem (de maker van afbeeldingen) worden gemaakt, die bestraft wordt in het Vuur" Ibn 'Abbaas zei: "Als je dat echt wil doen (het maken van afbeeldingen) doe het daan van bomen en andere objecten zonder ziel."

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Titel: Oprechtheid leidt tot het paradijs

´Abdoellah ibn Mas´oed verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Oprechtheid leidt tot het paradijs. Een man volhardt in het vertellen van de waarheid, totdat hij bij Allah opgeschreven is als een waarheidsgetrouw man. Leugenachtigheid leidt tot zonde en zonde leidt tot het vuur en een man gaat door met het vertellen van leugens, totdat hij bij Allah opgeschreven is als een leugenaar." Overlevering: Al-Buchaarie en Muslim

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Titel: Het Laatste Uur

Hoedzayfa ubn Oesayd heeft verhaald: De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) kwam plotseling naar ons toe (toen wij onderling aan het praten waren). Hij zei: "Waar discussieren jullie over?" Zij (de metgezellen) zeiden: "We discussieren over het Laatste Uur." Daarop zei hij: "Het zal niet komen voordat jullie (vóór het Laatste Uur) tien tekenen zien." Hij noemde de rook, de anti-Christ, het beest, het opkomen van de zon uit het westen, het neerdalen van Isa (Jezus), zoan van Maria, Ya-edjoed en ma-edjoed (Gog en Magog) en aardverschuivingen zullen plaatsvinden op drie plaatsen; één in het oosten, één in het westen en één in Arabie, waarbij op het einde een vuur zal branden vanuit Jemen en het zal de mensen naar de plaats van hun verzameling drijven." Overlevering: Muslim

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15

Titel: Het belang van het gebed

Van Djabir (bin Abdillaah): Ik heb de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) horen zeggen: "Waarlijk, tussen een man en polytheïsme (shirk) en ongeloof (kufr) staat het verlaten van de (dagelijks vijf maal ) salaat."

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Overleveringen waarin jongeren vermeld worden,
    Door mOslima_Samira in forum Hadith
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 27-01-06, 20:47

Bladwijzers

Forum Rechten