Pagina 5 van de 5 EersteEerste 12345
Resultaten 41 tot 46 van de 46

Onderwerp: Vraagje?????

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2006
    Reputatie Macht
    13
    Vraag: Ik ken vele meisjes die afspreken via het internet en als ze samen goed begrijpen en alles verloopt naar wensen dan gaan ze met elkaar trouwen, Nu zou ik echt wel willen weten of dat nu eigenlijk mag of niet... Alvast bedankt

Antwoord:

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan:

"En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij onder jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt." (Soerat ar-Roem, aya 21)

Beste zuster, het vinden van een geschikte echtgenoot behoort zeker tot de aangemoedigde daden binnen de Islam. De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een persoon naar jullie toekomt, wiens geloof en zijn gedrag jullie tevreden stelt, huw (je vrouwelijke familielid voor wie je zorgt) dan aan hem, want als je dat niet doet zal er een fitnah ontstaan en groot verderf op de aarde." (Overgeleverd door al-Tirmidhi en Sahih geclassificeerd door Al-Albaani in Sahih Sunan al-Tirmidhi, 1084)

De manieren waarop een persoon de geschikte echtgenoot kan vinden is individueel door de persoon te bepalen, mits hij de Islamitische grenzen in acht neemt. De Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft ons gewaarschuwd voor het mengen van de twee seksen, toen hij zei: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Overgeleverd door Ahmed)

Relaties buiten het huwelijk zijn niet toegestaan binnen de Islam, zie hiervoor vraag 052 in onze database.

Het is mogelijk dat iemand een persoon ondervraagt via internet om erachter te komen wat voor persoon hij voor zich heeft. Als een jongen interesse heeft in een meisje dient hij naar haar ouders te gaan om haar hand te vragen. Natuurlijk mag de man de vrouw zien voor het huwelijk en met haar praten, met nabijheid van een mahram. Deze restricties bestaan om psychische problemen te voorkomen, want hoeveel mensen lijden niet aan "liefdesverdriet" als gevolg van een gebroken relatie (verkering etc)?

We kunnen dus concluderen dat internet een middel kan zijn om een geschikte echtgenoot (echtgenote) te vinden, mits het binnen de Islamitische perken blijft.

En Allah weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com
    Assalamualikum en welkom bij Sirat El Mustakiem dit is een islam group. Zoek en deel hier je kennis met je broeders en zusters en ontwikkel jezelf meer in je geloof wassalamu 3alaikum wa rahmatu Allahi wa Barakatuh.

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem

Risala Member
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuster22";p="45267
    Klopt als een bus!!! Zusters, kijk niet naar het uiterlijk van een man.. Een baard en sounna kleding zegt helemaal niks!! Luister heel goed naar mij zusters, ik heb het zelf meegmaakt.. De broeder met wie ik zou gaan trouwen, heeft een baard draagt sounna kleding en was elke te vinden in de moskee. Ben er onlangs achter gekomen dat hij me goed heeft geflescht. Door ook met andere zusters te praten en ook met hun te willen trouwen enz..

Broeders met een baard vertrouw ik echt voor geen meter meer! Ik heb liever iemand die er normaal uitziet en dat hij van binnen goed is. Als hij maar een oprechte intentie heeft. Maar baard zegt tegenwoordig niks meer.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen broeders, als jij niet tot die categorie behoort. Voel je aub niet aangesproken..

Leer van mijn fouten zusters!!!
    asalamo 3alaykom

lieve zuster,
    waar maak je je druk over?
    dat er mensen zijn met slechte intensie weet iedereen.
    kijk zuster, Allah swt is niet onrechtvaardig. en weet dat alles maar dan ook alles in Zijn handen is. dus ook het trouwen van de mensen, hij heeft voor iedereen geschreven met wie ze gaan trouwen.
    nu is de vraag hoe maak je je keuze?
    ik denk zelf dat het een hele geruststelling als je weet dat het al vast staat met wie je gaat trouwen. dat ten eerste.
    ten tweede, en dat vergeten een hele boel (denk ik), dat Allah swt in de Qoráan zegt:
    aa‚¬Å“De verdorven vrouwen zijn er voor de verdorven mannen en de verdorven mannen zijn er voor de verdorven vrouwen en de goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen.aa‚¬? (Soerat an-Noer: 26

dus je hoeft je helemaal geen zorgen te maken of je wel of niet een goede echtgenoot/echtgenote krijgt.
    je weet het door simpel naar je zelf te kijken.

de enige wat je moet doen is, rond vragen, zowel aan hem of haar zelf( over zijn/haar nia, gedrag, kennis etc.) en ook aan de mensen die hem kennen. en zo zul je insha Allah je keuze maken, die Allah swt voor jou heeft voorbeschikt.[/quote]

Salaam oe alaikoum zuster,

Ik maak me nergens druk om, elhamdoelilah! Ik wilde alleen mijn ervaring met jullie delen.. Ik zeg niet dat broeders met baard slecht zijn, helemaal niet!! Alleen is het mezelf overkomen, en kennissen van mij... En ik weet elhamdoelilah zelf, dat ik een goede moslima ben.. Allah heeft mij juist behoud voor hem, om niet met hem verder te gaan.. Iedereen moet het zelf weten, maar je kan van andermans fouten leren.

En er zijn zat broeder, die wel de juiste intentie met je hebben.. Daar geloof ik heilig in. Maar ik wilde alleen ermee zeggen, uiterlijk zegt niks over iemand. Het gaat om zijn/haar innerlijkheid...
    \"..Voorwaar, het leven is een droom, het andere leven is waakzaamheid, de dood is daartussen en wij zijn diep gezonken in dromen. Degene die zichzelf heeft berecht zal het succes behalen en wie het verwaarloost zal falen en wie naar de resultaten kijkt zal slagen en wie zijn begeerte gehoorzaamt zal dwalen en wie met wijsheid handelt zal het goede bereiken en wie vrees heeft zal zich niet schaden en wie beredeneert zal duidelijk zien en wie duidelijk dingen ziet zal begrijpen en wie begrijpt zal kennis hebben en wie kennis zal hebben zal praktiseren. Als je zondigt keer dan terug, en als je spijt hebt neem dan afstand, en als je onwetend bent vraag dan en als je woedend wordt bespaar jezelf...\"

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    0
    Is niet meer van toepassing
    Laatst gewijzigd door Redouan_; 05-07-15 om 10:33.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Reputatie Macht
    0
    De beste manier is aan een imam van de moskee te vragen, want hij kent veel mensen en kan via via regelen

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    0
    Klopt imam is ook een goede optie.

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Reputatie Macht
    0
    Doe'a verrichten moeten we zeker en vast niet vergeten.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Vraagje
    Door QadrAllah in forum Algemene discussies
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 01-10-09, 18:55
  2. Vraagje
    Door oegtie_fidien in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 29-10-06, 20:48
  3. Vraagje??
    Door Missintuition in forum Ramadan
    Reacties: 1