Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Vijf voorwaarden ...

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    34

Vijf voorwaarden ...

Er kwam een man naar Aboe Ishaag Ibrahiem ibn Adzam (Moge Allah hem gendadig zijn) en zei: ''Aboe Ishaag, ik ben niet in staat mij zelf te controlleren. Wil je mij zeggen hoe ik mezelf onder controlle moet houden?''

''Dat is goed, ik zal het je vertellen, maar alleen als je de 5 voorwaarden accepteert en als je deze 5 voorwaarden in praktijk brengt, dan zullen jouw denken, doen en laten geen probleem vormen.

''Goed vertel me, wat zijn de 5 voorwaarden?'' Zei de man.

1 ''Als je de volgende keer van plan bent Allah SWT niet te gehoorzamen eet dan niet van wat Hij jou schenkt''
    ''Maar wat moet ik dan eten? Alles op deze Aarde behoort aan de Almachtige toe'' zei de man. ''Dus je denkt dat het goed is om te eten van wat Allah SWT jou schenkt, maar tegelijkertijd Hem niet te gehoorzamen?'' Vroeg Ibrahiem. "'nee dat is niet goed'' zei de man.

'' Wat is de 2de voorwaarde?'' Vroeg de man.

2 ''Als je de volgende keer van plan bent Allah SWT niet te gehoorzamen verlaat zijn aarde.''
    ''Maar dat is nog moeilijker, waar moet ik dan leven?'' Vroeg de man. ''Dus je denkt dat het goed is om te leven op Zijn aarde, maar tegelijkertijd Hem niet te gehoorzamen?'' Vroeg Ibrahiem. ''Nee, zeker niet dat is niet goed'' zei de man.

'' Wat is de 3de voorwaarde?'' Vroeg de man.

3 ''Als je de volgende keer van plan bent Allah SWT niet te gehoorzamen, ondanks Zijn geschenken aan jou, zoek een plek waar Hij jou niet kan zien en bega die zonde dan maar'' Zei Ibrahiem.
    ''Wat bedoel je Ibrahiem? Hij hoort alles en ziet alles, niets is voor Hem verborgen'' Zei de man. '' Dus het is goed om Hem niet te gehoorzamen, terwijl je weet dat Hij jou ziet, Hij jou hoort?'' Vroeg Ibrahiem. ''Nee zeker niet, dat is niet goed''.

'' Wat is de 4de voorwaarde?'' Vroeg de man.

4 ''Wanneer Engel des doods voor jou komt, zeg dan tegen hem dat hij jou meer tijd moet geven om berouw te tonen en goede daden te verrichten''
    "Maar hij zal niet luisteren naar mij!!'' Zei de man. ''Dus als je de dood niet kunt ontlopen en hij zal je geen extra tijd geven en je weet niet wanneer de dood komt, hoe kan je dan hopen gered te worden?'' Vroeg Ibrahiem.

'' Wat is de 5de voorwaarde?'' Vroeg de man.

5 ''Wanneer de Engelen van de Hel komen om jou in het vuur te gooien, ga niet met hen mee'' Zei Ibrahiem.
    ''Maar ik kan niet zelf beslissen of ik mee ga, ze pakken me toch'' Riep de man. Dus hoe kan je de hoop hebben om gered te worden? '' Vroeg Ibrahiem.

''genoeg, genoeg, Ibrahiem! Ik vraag Allah SWT om mijn zonden te vergeven en ik keer naar Hem toe!''

Het berouw van deze man was zuiver, en vanaf deze dag was hij een oprechte gelovige, gehoorzaamde ten alle tijden Allah, de Almachtige tot de dag waarop hij stierf.

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    Subhan allah. Allah akbar. Zeer goede voorwaarden. Alleen het probleem is dat we die voorwaarden nooit in de praktijk brengen.

Moge allah subhan wata'ala ons vergeven en ons harten reinigen zoals een witte doek wordt gereinigd van haar vuilheid.

Moge allah subhan wata'ala ons redden van het hellevuur en de kwellingen in het graf amien ya rab al3alamien.

Moge allah subhan wata'ala ons harten vullen met imaan en de zoetigheid daarvan.
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    34
    Ameen Yarab el3alameen!!!

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    macha'allah idd goede voorwaarden

Amien !!jamal op je du3a !!

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    18
    Djazaak allah ou gairan..

Masha allah........moge allah je ervoor bedanken insha allah...

ميسسميل
    K.S.M.
    Keep Smiling Missmile

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Vijf dagen na bevalling weer aan het werk
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 08-01-09, 10:53
  2. De voorwaarden van de Shahaada
    Door Karima in forum Sahada (Geloofsgetuigenis)
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 29-11-07, 20:43
  3. Hoe wordt je Moslim? (de Vijf Zuilen) [Audio]
    Door hassan in forum Uitnodiging naar de Islam [Da3wah]
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 26-01-07, 13:07
  4. Tijden van de Vijf Dagelijkse Gebeden
    Door Jamal in forum Het gebed
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 20-01-07, 17:58
  5. De voorwaarden voor de hidjaab
    Door Sweet*Lady* in forum De vrouw in de Islam