Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Zachtmoedige harten

Alhamdulilah hassan's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20

Zachtmoedige harten

Zachtmoedige harten

Alle lof zij Allaah en vrede zij met Zijn boodschapper .

Van de moralen en manieren van de Salaf was dat zij beschikten over zachtmoedige harten en veel zouden huilen vanwege hun tekortkoming in hun plichten jegens Allaah de Meest Verhevene, zodat Hij genade met hen zou hebben. De Boodschapper van Allaah, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, heeft gezegd: “Als jullie wisten wat ik wist, dan zouden jullie weinig lachen en veel huilen.” (Overgeleverd door al Bukhari).

‘Ali heeft gezegd: “Ik heb de metgezellen van de Boodschapper van Allaah overdag gezien en tot de dag van vandaag heb ik niemand net als hen gezien! Zij zouden in de ochtend stoffig opstaan, bleek met warrige haren en tussen hun twee ogen een teken (die eruit zag) als de knie van een geit, omdat zij de nacht in buiging en lang staan hadden doorgebracht. Op en neer gaande van hun voeten naar hun voorhoofden. Dus als de ochtend aanbrak, zouden zij zo stevig staan als een (waaiende) boom op een windige dag. Hun ogen baadden in tranen. Bij Allaah! Het is alsof ik nu met mensen ben die vergeetachtig zijn gaan slapen.”

‘Umar ibn al Khattab had twee zwarte strepen op zijn gezicht van het buitensporige huilen. Ibn ‘Abbas had een teken als een afgetrapte schoenveter onder zijn ogen van het buitensporige huilen.

Ka’b al-Ahbaar, rahimahu Allaah, heeft gezegd: “Ik huil liever uit angst voor Allaah, (al is het maar) één traan die uit mijn oog druipt, dan dat ik een berg aan goud uitgeef met een ongenadig hart.”

‘Ali (Radia Allahu 3anhu) was gewoon om te zeggen: “De tekenen van een rechtschapene zijn: een bleke huidskleur, wazige ogen, lippen die droog zijn van de honger, huilen en het waken over het nachtgebed.”

Moge Allaah ons leiden... Aameen.
    Sheikh Ahmad Fareed

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    MashaAllah!! Alleen al het bij het lezen kruipt er een angstig gevoel in me op...

Moge Allah subhana wata3ala onze gebeden accepteren, amien.

Djazak Allahoe Ghairan.

Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20
    Allahumma Ameen,

Baraka Allahu feeki

Wassalam

Oprichter
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    10
    De Boodschapper van Allaah, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, heeft gezegd: “Als jullie wisten wat ik wist, dan zouden jullie weinig lachen en veel huilen.” (Overgeleverd door al Bukhari).

Een prachtige overlevering
    Allah swt heeft de vrouw speciaal gemaakt; HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen; zachte armen, om comfort te bieden; kracht, om bevallingen te doorstaan; doorzettingsvermogen, om voor vrienden en familie te kunnen zorgen; gevoel, zodat zij haar kinderen lief zal hebben. HIJ schiep haar uit een rib van de man, om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar ook een traan; die is van haar; zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Masha-Allah

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jamal Bekijk Berichten
    De Boodschapper van Allaah, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, heeft gezegd: “Als jullie wisten wat ik wist, dan zouden jullie weinig lachen en veel huilen.” (Overgeleverd door al Bukhari).

Een prachtige overlevering
    Dat is inderdaad een geweldige overlevering,Moge Allah ons Barmhartig zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door »¤ƒãïtµ¤« Bekijk Berichten
    Masha-Allah

Baraka Allahu feekum.

Shukran voor jullie reacties.

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Een up waard mashaAllah.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Bladwijzers

Forum Rechten