Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: I want the word "Doenya" out of my head :(

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    0

I want the word "Doenya" out of my head :(

salaamoe aleykoem
    ik heb echt een groot probleem
    de laatste tijd denk ik alleen maar aan doenya...
    tijdens mijn gebeden gaan er alleen maar zaken rond over doenya doenya en nog is doenya
    wat ik ook doe of waar ik ook ga alleen maar doenya!
    Ik ben het echt beu , ik wil het allemaal wegzuigen uit mijn hoofd,het is de laatste tijd precies vele moeilijker geworden dan vroeger ,mijn imaam is echt zwak alsof er iets zwaars op zit ik kan het niet meer naar boven krijgen , vroeger ging het nog ,toen was het stijgen en dalen ma het ging nog ...nu echt helemaal niet stagfirulaah
    Hoe kan ik het woord doenya delete uit men hoofd en meer denken aan al aagiera ? en me ALLEEN bezig houden met het geloof ??
    (owja nog iets weet er iemand of er een speciale adhaan klok bestaat waar je zo koraanverzen kan laten afspelen , ma je kunt zo zelf de verzen of soerats kiezen ? ik ben iets aan het zoeken wat me wakker kan krijgen vr het fadjr gebed als iemand daar ook wat oplossingen, raad, tips voor heeft: you're welcome !
    wasalaamoe aleykoem
    zwakke zuster
    The Beautiful way of life ... Islam :bloem:

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    10
    Alaikoem salaam wa rahmatullah,

Er zijn verscheidene middelen om het geloof te laten toenemen:

Het eerste middel is, het leren over Allaah door middel van Zijn namen en eigenschappen. Hoe meer iemand leert over Allaah door middel van Zijn namen en eigenschappen, hoe meer zijn geloof zal toenemen, zonder enige twijfel. Daarom zie je dat de geleerden die meer weten dan anderen over de namen en eigenschappen van Allaah, sterker zijn in hun geloof dan anderen in dit opzicht.

Het tweede middel is het kijken naar de tekenen van Allaah in het universum en de tekenen van de sharee’ah (dat wil zeggen: verzen van de Qur’aan en wonderen van de Profeet , en dergelijke). Hoe meer iemand naar de tekenen van Allaah in het universum kijkt, hoe meer hij in geloof zal toenemen. Allaah zegt (interpretatie van de betekenis):

“En op de aarde zijn Tekens voor de overtuigden. En ook in jullie zelf, zien jullie dan niet?” (Soerah Ad-Dzariyat 51:20-21).

Er zijn velen verzen die aangeven dat iemand zijn geloof kan laten toenemen door het overpeinzen en nadenken over dit universum.

Het derde middel is het verrichten van handelingen van aanbidding. Hoe meer handelingen van aanbidding iemand verricht, hoe meer zijn geloof daarbij zal toenemen. Het maakt hierbij niet uit of deze handelingen van aanbidding bestaan uit woorden of handelingen. Dus dhikr laat het geloof in hoeveelheid en kwaliteit toenemen en het gebed, het vasten en het verrichten van de Hajj laten het geloof ook toenemen in hoeveelheid en kwaliteit.

Vergeet ook niet do3aa te doen bij Allah, om je imaan te versterken en je te leiden op het Rechte Pad. Zeg ook vaak deze doe3aa: "Ya Muqalib al Qoloeb, thabbit Qalbi 3ala Dienek"

De zaken die het geloof doen afnemen, zijn de volgende:

1. Onwetendheid over de namen en eigenschappen van Allaah laten het geloof onvermijdelijk afnemen. Wanneer iemand gebrekkig is in zijn kennis van de namen en eigenschappen van Allaah, zal hij gebrekkig zijn in zijn geloof.

2. Het verwaarlozen van het nadenken over de tekenen van Allaah in het universum en de tekenen van de sharee’ah (dat wil zeggen: verzen in de Qur’aan en wonderen van de Profeet , en dergelijke). Dit veroorzaakt een afname in het geloof of veroorzaakt tenminste een stilstand zodat het niet groeit.

3. Zonden begaan, omdat zonden een diepgaand effect op het hart hebben en op het geloof. Daarom zei de Profeet : “De overspelige man is geen gelovige op het moment dat hij overspel pleegt.”

4. Handelingen van aanbidding verwaarlozen, omdat het verwaarlozen van handelingen van aanbidding een afname in het geloof veroorzaken. Maar als de handeling van aanbidding verplicht is en degene het verwaarloost zonder excuus, dan behoort diegene berispt te worden en verdient diegene bestraffing.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 18-05-10, 15:36
  2. "Maar zeker, onder jullie bevinden zich mannen die... "
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Hadith
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 07-11-09, 11:30
  3. Vrouw wou haar "niet vrome" moslimman de strot afsnijden
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Opmerkelijk nieuws
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 31-10-09, 22:55
  4. Korte samenvatting "De drie fundamenten", vraag en antwoord‏