Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: vasten verbroken door gemeenshap

Junior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2009
    Reputatie Macht
    0

vasten verbroken door gemeenshap

mijn vraag is ,ik was met de laatste dag van het inhalen van mijn verplichte menstruatie dag,maar ik moest hem verbreken doordat mijn man gemeenschap met mij wou,dat heb ik toegelaten, alleen ik weet niet of mijn man nou fout zat of niet?
    kan iemand mijn vraag beantw.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anass&zakarriyya Bekijk Berichten
    mijn vraag is ,ik was met de laatste dag van het inhalen van mijn verplichte menstruatie dag,maar ik moest hem verbreken doordat mijn man gemeenschap met mij wou,dat heb ik toegelaten, alleen ik weet niet of mijn man nou fout zat of niet?
    kan iemand mijn vraag beantw.
    Salaam,

ik snap niet wat je vraag eigenlijk is? Of dat je man fout was? Ik weet niet ik denk niet dat wij de juiste mensen zijn om te gaan beoordelen of je man nu fout zat of niet..

Wa Aleykoem Salaam

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    Salaam,

niemand zat fout, want de profeet beval de mannen , wanneer zij zin hadden in gemeenschap met hun vrouwen niet uit te stellen, want dan kan de man het welleens buitens huis gaan zoeken, en dan ben je verder van huis !!letterlijk en figuurlijk !! Hij zegt tegen de mannen , laat een ieder van jullie , als hij een mooie/aantrekkelijke vrouw buiten ziet, en hij dan zijn zin prikkelt ,onmiddelijk naar huis gaan en dan met zijn eigen vrouw vrijen , want wat de ander vrouw heeft , heeft de een !!! sadaka rasulallah............ en allah weet het best en als geen ander. In dit geval zou ik mijn zin bedwingen en mijn vrouw laten voorgaan , omdat mijn vrouw dan een plicht heeft openstaan tegenover allah, en ik vind dat dat voor kan gaan in sommige situaties !!! in dit geval allebei goed gehandeld !!!!!!
    diegene zal nooit sterven wiens hart lief heeft?

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    salaam,

=Vanuit de kant van de vrouw= weiger hem niet, wees gehoorzaam en allah zal tevreden zijn over jouw!!

=vanuit de kant van de man= de bovengenoemde hadith , hij moet aan zijn trekken kunnen komen bij zijn echtgenote, en dit heeft voorkeur in bijna alle zaken en facetten van het daagelijkse leven, als dit namelijk niet in acht genomen wordt , dan zal er grote verderf en ontucht ontstaan, zoals we alleen kunnen bevestigen in het tegenwoordige leven , waarin daagelijks huwelijken kapot gaan, ik wil niet zeggen alleen op gebied van sex , maar natuurlijk andere bijbehorende zaken zoals geld en dergelijke !!

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    31
    Shokran voor je antwoord issaoui, dit wist ik zelf niet..

Made By ~*~.MoUnIa.~*~

Smiley Love you !

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door issaoui Bekijk Berichten
    salaam,

=Vanuit de kant van de vrouw= weiger hem niet, wees gehoorzaam en allah zal tevreden zijn over jouw!!

=vanuit de kant van de man= de bovengenoemde hadith , hij moet aan zijn trekken kunnen komen bij zijn echtgenote, en dit heeft voorkeur in bijna alle zaken en facetten van het daagelijkse leven, als dit namelijk niet in acht genomen wordt , dan zal er grote verderf en ontucht ontstaan, zoals we alleen kunnen bevestigen in het tegenwoordige leven , waarin daagelijks huwelijken kapot gaan, ik wil niet zeggen alleen op gebied van sex , maar natuurlijk andere bijbehorende zaken zoals geld en dergelijke !!

Wa 3aleykom assalaam broeder,

Dat laatste verontrust me een beetje en vraag je daarom om met daliel te komen. Moet je je echtegenoot geen geld onthouden? Ik dacht namelijk altijd dat je echtgenoot van je geld af moest blijven.

Alvast bedankt voor je reactie!

Ma3a salama,
    Faith

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    15
    Salaam Faith,

ja, tuurlijk moet hij van het geld van de echtgenote AFBLIJVEN ! ALS GEGOEDE en vrome vrouw/echtgenote zal zij altijd toestemming moeten vragen aan de man , als het gaat om de uitgaven en de inkomsten van het gezin !!! dit bedoel ik !

bedankt, ter verduidelijking ?

Salaam,

Mohamed

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    10
    Bij vrijwillig vasten moet je in eerste instantie toestemming vragen aan je man...

De Profeet, sallalahu alayhi wa salam, zei: “Het is voor geen vrouw toegestaan om (vrijwillig) te vasten wanneer haar man aanwezig is (thuis) behalve met zijn toestemming, en ze moet niemand het huis binnen laten zonder zijn toestemming.”

Islamweb.net

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    De topicstarter was niet vrijwillig aan het vasten, ze moest inhalen wat verplicht is ghair....

Behoort die hadith dan ook in deze situatie?

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2010
    Reputatie Macht
    10
    Ja.. want het inhalen van de verplichte vasten moet je voor de volgende ramadan gedaan hebben... dus het hoeft niet persé op die dag dat haar man haar nodig had.. dus dat heeft dan voorrang.. wa Allahoe allam..

In de hadith staat ook "vrijwillig" tussen haakjes.. ofterwijl al het vasten buiten de Ramadan om, is toestemming hebben van je man.. khair insha Allah..

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het vasten
    Door Keltoum in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 10-02-10, 15:31
  2. Shawal vasten?
    Door missmile in forum Vragen mbt de Ramadan
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 24-11-09, 21:40
  3. Het bevel tot het vasten
    Door Oem_Nisa in forum Ramadan
    Reacties: 2