Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Omelet van Abou Amina

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    10

Omelet van Abou Amina

Salaam 3aleykoem warhmatulaahi wabarakatoe

Wat heb je nodig:

Kleine Tajin
    3 eieren
    zout
    peper
    gesneden marokkaanse worst ( in stukjes )of elke ander worst die je lekker vindt
    Kaas
    olijfolie
    peterselie

Bereiding..

( BELANGERIJK)
    Controleer eerst of de eieren nog te vreten zijn en dat doe je op deze manier..
    Pak 3 eieren en stop ze in een kan vol met water..als de eieren naar boven gaan ..gooi ze weg en als de eieren op de bodem blijven liggen dus onder water dan zijn ze nog goed.

Marokkaanse Thee DIe moet erbij te zijn..

1 eetlepel Thee stop je in de marokkaanse theepot ik noem het theehuis
    laat water koken en brengt beetje water in de theehuis om de thee schoon te maken
    en dan giet je het via de slurf eruit en dit doe je 2x met weinig kokend water

en nu vul je het met water en pak je mint munt weet niet hoe zij het op zijn nederlands zeggen ik zeg gewoon Ne3Ne3..pak je een lekkere bos en stop je het erin
    en nadat je het op een lage vuur hebt gelegs zet je 5 eetlepels suiker ( ik doe 7)proef wat jij lekker vindt

en nu de eieren op zijn abou amina

Je was grondig je handen ook tussen je vingers
    Je was de eieren ( zonder wasmiddel )
    3 eetlepels olijfolie ( maar op mijn manier ..pak de fles olijfolie giet in de pan en sluit het fles dicht)
    Nu effe afwachten ( tot de olijfolie beetje warm wordt kan je voelen met je vinger )
    Je breekt de eieren op een normale wijze aub ( geen karatekid duel want je hebt de lege holste nog nodig van de eieren)
    dan als je dat gedaan hebt dan kijk je goed og de eieren goed zijn( dus geen bloed inzit of andere spullen, en als je iets vindt dan stop je dat in de eierholte )

Dan pak je de zout peper en peterselie en strooi je het op smaak op de eieren.
    Je pakt dan worst die je al in de stukken hebt gesneden( zo niet maak je niet druk neem een hapje van jou worst en snij de rest nog in stukken en leg het op de eieren)

daarna pak je kaas en strooi je het op de worst of als je plakjes hebt leg je het op de worst

zet de vuur laag en zet de dop op de tajien en wacht geduldig..was vast de spullen..

Zet vervolgens brood in een tosti apparaat of doe het op een andere manier als je geen
    tostiapparaat hebt..pak een koekenpan en vuur aan( fornuis) en zet je brood erop tot het wordt hoe jij het wilt hebben..

je brengt vast de brood op tafel ..haal de theehuis van het vuur en breng het inclusief de glazen ook ( als je alleen bent 2 glazen )want je giet de thee eerst in 1 glas en giet je terug in de theehuis en dit doe je 3x

en dan pak je de tajin en zet je het op tafel

Vergeet jezelf niet mee te nemen en nu kan je eten

zeg eerst Bismillah eet met rechts met 3 vingers en jah dat was het

en de volgende x een ander specialiteit van mij en ik heb er nog heel veel hh

tajin vis tajin kip ( alleen scharrelkip dus Bildie ) lasange die julluie denk ik nog nooit hebben gegeten hhh en nog broodjes heel veel alhamdulillaah

en vertel het maar hoe jij het vondt salaam 3aleykoem warhmatulaahi wa barakatoe

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Reputatie Macht
    35
    Bismillah, leuk geschreven broeder,
    ma3a salama,
    Faith

·٠•●¤ In every situation Our lord, You are the hope ¤●•٠·
    في كل حال ربنا أنت الأمل

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Ik heb niet eerder gelachen bij het lezen van een recept, tot vandaag. Shokran voor het delen. Je hebt het leuk neergezet :hhh:

Dit omeletje doet me denken aan mijn broer die er ook van alles en nog wat bij doet. Ik moet zeggen, hij kan dat lekker op smaak brengen :P

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    MashaAllah :hhh:

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    17
    Hahah

"dan giet je het via de slurf eruit"

:hhh:

Ik zal dit recept doorgeven aan mn broertje, die zal er vast en zker iets aan hebben (ik heb het zelf namelijk niet zo met de combinatie "marokkaanse worst & kaas" )

[[..Ya moe9allieb Al9oeloeb, Thabbit 9albie 3alaa dinek..]]

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. De dood - Abou Anas en Abou Hafs
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Anasheed
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 24-09-10, 10:43
  2. Abou Zayad
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Anasheed
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 03-04-07, 11:01
  3. De bekering van Amina Assilmi
    Door Jamal in forum Verhalen van bekeerde moslims
    Reacties: 2