Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Croissants

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21

Croissants

Ingrediënten:

7 gr gedroogde gist

1 tl suiker

1 dl melk

15 gr gesmolten boter

1 el suiker

250 gr bloem

2 tl zout

80 gr koude roomboter

bloem

1 losgeklopt ei

extra:

oven

Bereiding:

Los 1 tl suiker in wat warme melk en besprenkel de gedroogde gist. Laat het 10 minuten werken. Meng de rest van de melk met de gesmolten boter, el suiker en het gistmengsel. Zeef bloem met het zout en roer dit erdoor. Kneed goed door en laat 1 uur rijzen. Bestrooi een werkvlak met bloem en rol het deeg uit tot een lap die 3 keer zo lang is als breed. Snij de roomboter in zeer dunne plakjes en verdeel deze over 2/3 van het het deeg. Vouw het deeg in de lengte in drieën, de lege lap eerst. Laat het deeg minstens 30 minuten afgedekt in de koelkast opstijven. Rol het uit tot 3 keer zo lang als breed en vouw het en laat het opstijven. Herhaal het uitrollen en opstijven nog 1 keer.

Verwarm de oven voor op 225°C (heteluchtoven 200°C). Rol het uit tot een rechthoek van 20x40 cm. (voor kleine croissantjes: snij in de lengte door) en snij driehoekjes: \/\/\/\/. Rol de deegstukjes op vanuit het brede gedeelte en buig ze in de vorm van een croissant. Leg ze op een licht ingevet bakblik. Laat ze 20-30 minuten narijzen. Bestrijk ze met losgeklopt ei en bak ze 10-15 minuten.

(Jannekes Recepten)

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    10
    Hmmm, lijkt me lekker. Maar zoveel moeite haha. Je kunt ook van die kant en klare kopen in de winkel en dan in de oven stoppen en (wel goed opletten dat je ze niet laat aanbranden) dan SMAKELIJK ETEN

Ultra Risala Member
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Reputatie Macht
    23
    Shokran voor het plaatsen, Najat :sjans:. Voor degene die dit zelf kunnen maken vind ik het best knap. Ik zou, letterlijk en figuurlijk gezegd, er niks van kunnnen bakken ops:

كيف يكون لك كنز في الجنة , قولي: لا حول ولا قوة إلا بالله

[World OFF, Dream ON]

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Ik heb het nog niet gemaakt,alleen ben ik wel van plan het te gaan proberen inshaAllah.
    En het is idd moeilijk..Ghair inshaAllah

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Reputatie Macht
    10
    Ghair insc allah Oegt Najat

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Forum Rechten