Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Met spoed jullie hulp nodig/ eerwraak

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    14

Met spoed jullie hulp nodig/ eerwraak

Selaam alekoem zusters en broeder,

Kan een van jullie mij helpen met een artikel schrijven over de eerwraak, die ik over 1 maand moet gaan inleveren. Ik heb een hele goede hoofdvraag nodig, en
    Ik doe de opleiding maatschappelijk werk.

De hoofdvraag moet een beetje passen bij mijn opleiding..

Ik moet 6 pagina vol schrijven....HELLUPPP

Kan iemand mij zo spoedig mogelijk helpen, want ik kom er echt niet uit
    Zo lang zitten te denk, maar nog niks in mijn hoofd :S

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Hallo Muslima_1

Ik wil je wel graag helpen maar ik weet zelf niet hoe want ik volg die studie niet.
    Maar ik kan je wel een paar tips geven die je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Ga eerst brainstormen: dus pak een vel papier(zo groot mogelijk) en schrijf daar in het midden het woord eerwraak. Dan ga je steeds defenitites erbij verzinnen zoals angst, ruzie, wraak(spreekt voor zich) en eer(spreekt ook voor zich) enzovoorts enzovoorst.

Dan zoek je informatie die je mogelijk hierbij kan helpen en je woordenweb kan verbreden: Ik heb een beetje informatie voor je opgezocht:
    Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden aan het eerverlies. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.
    Het gaat daarbij uitsluitend om verlies van de zedelijke eer en wel na een fysieke aantasting daarvan. Het besluit eerwraak te plegen valt alleen als er geen andere oplossing is, zoals een huwelijk. Een man (of vrouw) kan in principe niet op eigen houtje besluiten eerwraak te plegen; het is een kwestie van de hele familie of de stam. De familie of de stam kan de daad ook achteraf billijken. De term 'eerwraak' is in 1978 bedacht door de Leidse turkoloog Ane Nauta, als pendant van bloedwraak

Hier zie je dat ik een paar dingen zwart heb gemaakt deze termen en zinnen zijn wel belangrijk.
    Zo ga je steeds verder, en natuurlijk moet je dan op google.nl ' Leidse turkoloog Ane Nauta' opzoeken en die geven je weer informatie.

Op het laatst heb je heeeeeel veel informatie maar niet alles heb je dan nodig dan ga je ordenen. Zoek de belangrijkste dingen op en ga dit dan zo uitgebreid mogelijk opschrijven met lange zinnen (goede interpunctie gebruiken> zoals komma's, aanhalingstekens, punten enz.(leestekens))
    En dan heb je uiteindelijk iets dat op een artikel lijkt, misschien dat je nog een klein onderzoekje kunt doen of onderzoeken die al bestaan erbij kunt betrekken.
    En vergeet niet ALTIJD DE BRONNEN ERBIJ SCHRIJVEN, als wij dat niet doen dan kost het ons al punten. Dus schrijf onder elk stukje of helemaal op het laatst waar je al die informatie vandaan hebt gehaald.
    En als je dan klaar bent, dan mag je het naar mij sturen dan kijk ik het wel even voor je na. Misschien dat ik dan iets ter invoeging heb.

Veel succes ermee en ik hoop dat het je lukt. Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Subhanallah

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Goede tip subahanallah!

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    May 2006
    Reputatie Macht
    14
    Heel erg bedankt...Moge Allah je belonen...
    Ik ga me best doen...als ik vragen heb, dahn hoor jet het wel.

Groetjes Muslim_1

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Reputatie Macht
    14
    Amin, oke het lukt je inchallah wel

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Zusters, heb jullie hulp nodig!
    Door Mounaaa in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 11-08-10, 23:41
  2. HELP!! Heb jullie hulp nodig!!
    Door Noor_Al-islaam in forum Studie
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 22-12-09, 11:05
  3. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 04-12-09, 20:45
  4. hulp nodig