Pagina 17 van de 17 EersteEerste ... 7891011121314151617
Resultaten 161 tot 168 van de 168

Onderwerp: Ik wil in deze topic alleen maar...

Ultra Risala Member OegtNajat's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Sob7anAllah al3adhiem, Sob7anAllah wabi7amdihi

Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    11

SoebhanAllah wabihamdihi, SoebhanAllah al azeem.

Allahu Akbar
    Als zij zich dan afwenden, zeg dan: "Allah is mij voldoende, geen god is er dan Hij, op Hem vertrouw ik, en Hij is de Heer van de geweldige Troon."
    (Soerah At Taubah: 129)

Allaah zegt in soerat Aali-’Imraan 103:
    “EN HOUD VAST, JULLIE ALLEMAAL, AAN HET KOORD VAN ALLAAH EN WEES NIET ONDERVERDEELD.”
    (Over onze Ummah)

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Alhamdoelillah (L)

Risala Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Leeftijd
    27
    Reputatie Macht
    11
    3amr ibn Salamah al-Hamadhaanie heeft verhaald, hij zei: "Mijn vader verhaalde aan mij, hij zei: "Wij zaten (altijd) bij de deur van 3abdu-llaah ibn Mas3oed radiya-llaahu 3anhu alvorens de Salaah van al-Ghadaah1, en voorwaar, wanneer hij naar buiten trad, liepen wij met hem naar de moskee. (Op een dag) kwam aboe Moesaa al-Ash3arie radiya-llaahu 3anhu, en vroeg: "Is aboe 3abdu-Rrahmaan naar jullie naar buiten getreden?" Wij zeiden: "Nee", waarop hij met ons ging zitten, totdat hij radiya-llaahu 3anhu naar buiten trad. Voorwaar, toen hij naar buiten trad, stonden wij allen naar hem op, waarna aboe Moesaa al- Ash3arie zei: "O aboe 3abdu-Rrahmaan, voorzeker ik zag daarnet in de moskee een zaak die ik afkeurde, echter heb ik - met alle lof zij Allaah — slechts het goede gezien." Hij zei: "Wat is het?" Hij zei: "Als je zult leven dan zul je het zien. Voorwaar, ik zag een groep mensen die wachtend op de Salaah, in kringen zaten. In elke kring bevond zich een man, en zij hadden in hun handen steentjes, waarbij die man zei: "Prijst Allaah groot, honderdmaal", waarop zij Hem subhaanahu wa-ta3aalaa groot prezen, vervolgens zei hij: "Zeg: "Laa ilaaha illa-llaah" honderdmaal", waarop zij dat deden, vervolgens zei hij: "Zeg: "Subhaana-llaah" honderdmaal", waarop zij dat deden." Hij (ibn Mas3oed radiya-llaahu 3anhu) zei: "Voorwaar, wat heb je tegen hen gezegd?" Hij (aboe Moesaa al-Ash3arie radiya-llaahu 3anhu) zei: "Ik zei niets tegen hen, wachtende op jou mening." Hij zei: "Zou je hen niet moeten bevelen om hun sayyi’aat te tellen?! En heb je hen gegarandeerd dat niets van hun hasanaat kwijt zou raken?!" Vervolgens vertrok hij radiya-llaahu 3anhu en wij vertrokken met hem, totdat hij bij één van die kringen aankwam, bij hen ging staan en zei: "Wat is hetgeen dat ik jullie zie doen?" Zij zeiden: "O aboe 3abdu-Rrahmaan, (het zijn slechts) steentjes waarmee wij de takbier, de tahliel en de tasbieh tellen." Hij radiya-llaahu 3anhu zei: "Voorwaar, telt jullie sayyi’aat, voorwaar, ik garandeer jullie dat niets van jullie hasanaat kwijt zal raken. Wee jullie o gemeenschap van Muhammed, wat is jullie vernietiging toch snel. Hier zijn de metgezellen van jullie Profeet salla-llaahu 3alayhi wa-sallam in grote getallen beschikbaar, en zijn kleren zijn nog niet ver****en, en zijn gerei nog niet gebroken. Bij Degene Die mijn ziel in Zijn Hand heeft, voorzeker, jullie volgen een godsdienst die beter is dan die van Muhammed, of jullie zijn een deur van dwaling aan het openen." Zij zeiden: "O aboe 3abdu-Rrahmaan, bij Allaah, wij wilden slechts het goede." Hierop zei hij radiya-llaahu 3anhu: "En hoeveel (mensen zijn er) die het goede willen, en het te nimmer zullen treffen. Voorzeker, de Boodschapper van Allaah zei ons: "Er zullen volkeren zijn die de Qur’aan reciteren, waarbij het niet voorbij hun kelen gaat, die uit de godsdienst treden, zoals de pijl uit de prooi treedt. Vele eden bij Allaah, het kan zijn dat velen onder hen van jullie zijn." Vervolgens verliet hij hen. 3amr ibn Salamah zei: "Voorwaar, wij zagen de meeste onder die kringen met de Khawaaridj ons op de dag van a-Nnahrawaan (met zwaarden) steken."

Heeft de profeet of Allaah ons opgedragen om via een forum Allaah te gedenken? Koeloe moehdaatoehoe bid3a wa koeloe bid3atien dhalaala wa koeloe dhalaala fi naar

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Leeftijd
    32
    Reputatie Macht
    18
    Reiziger, bedankt voor je reactie..

"Heeft de profeet of Allaah ons opgedragen om via een forum Allaah te gedenken? Koeloe moehdaatoehoe bid3a wa koeloe bid3atien dhalaala wa koeloe dhalaala fi naar"

Dit is wel erg zwart wit vind je niet? Wa allaho ta3ala a3lam.. In dit geval denk ik dat het beter is hetvolgende op te volgen: "FasAloe Ahl Dikr Ien Koentoem Laa Ta3lamoen"! Mijn kennis omtrent dit onderwerp is bij lange na niet voldoende om die (vertaalde) hadith correct te interpreteren en te kunnen zeggen dat dit dezelfde situatie is als in de hadith wordt beschreven, daarnaast heb ik geen weet van de hadith of deze sa7i7, 7assan of da3if is..

Indien hier navraag over kan worden gedaan bij (het liefst meerdere) mensen van kennis en hieruit voortkomt dat dit een vorm van bid3a is, zal ik de topic uiteraard verwijderen.

Moge Allah ons in kennis doen vermeerderen en ons verre houden van bid3a wa 3iyadoe bileh, amien!

[[..Ya moe9allieb Al9oeloeb, Thabbit 9albie 3alaa dinek..]]

Ingeschreven
    Oct 2009
    Reputatie Macht
    21
    Allahoema amien!

Senior Risala Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Wilt Héél Gráág Náár Mékká Inschálláh ♥ ''
    Reputatie Macht
    16
    Sob7anAllah al3adhiem, Sob7anAllah wabi7amdihi
    .,-* I Allah *-,.

Iedereen zal de dood proeven,
    Roep Allah aan, voordat ze jou roepen,
    Elke morgen, krijg je de kans,
    Om voor Allah te leven, met glans.

Onderwerp Informatie

Gebruikers die zit Onderwerp aan het lezen zijn

Er zijn momenteel 1 gebruikers dit onderwerp aan het lezen. (0 leden en 1 gasten)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 23-12-09, 14:40
  2. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 16-11-09, 10:10
  3. In de Marokkaanse mensenwereld krijgt alleen zij ...
    Door »¤ƒãïtµ¤« in forum Algemene discussies
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 04-12-07, 21:43
  4. Mag een vrouw alleen wonen?
    Door Oem_Nisa in forum Vraag & antwoord
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 27-10-07, 20:46
  5. alleen zusters
    Door zusternaima in forum Binnenland
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 13-08-07, 15:51

Labels voor dit Bericht