Assalamoe 3alaykom warahmatullah,

Ik ben al een tijdje bezig met mijn profiel wekrstuk over de menselijke geest, dus vertel ik wat over stress, drpressie, slapen, dromen met biologie op de achtergrond als centraal vak. Ik kon het ook absoluut niet laten om een stukje islam in mijn werk te verwerken. Alhamdoelilah zit ik op een islamitische middelbare school waarin ze dit accepteren en respecteren. Ik heb onlangs zitten zoeken naar informatie maar heb niet zoveel gevonde. Kunnen jullie me helpen met zoeken??

Ik zoek ahadieth/uitspraken of wetenschappelijke theorien/bewijzen vanuit de islam over dromen, slapen, stress, depressie, woede enzovoort. Ik heb wel wat gevonden maar het is nog lang niet genoeg!

Ik besef dat het niet alleen iets is om te plaatsen in een werkstuk maar het maakt je sterker, roept veel liefde op voor Allah en zijn boodschapper en geeft je rust en tevredenheid in hetgeen waar je in gelooft....in een woord ....prachtig!

In het boek ' Zaad Al Ma3aad' heb ik al ziiten zoeken maar heb nog veel boeken/bronnen te gaan...als jullie een handje kunnen helpen...??

Baraka Allahoe fikom!!

Wassalaam,
Tasnim